Prema najnovijem izveštaju “e-Government Benchmark Report” za 2021. godinu, kojim se procenjuje učinak pružanja elektronskih usluga građanima i privredi u 36 zemalja Evrope, Republika Srbija zabeležila je napredak u tri od četiri oblasti procene (usredsređenost elektronskih servisa na korisnike, transparentnost i ključni preduslovi razvoja e-uprave). U izveštaju “e-Government Benchmark Report 2021” (izveštaj je dostupan putem linka https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/egovernment-benchmark-2021) konstatuje se da je pandemija virusa COVID-19 izazvala velike turbulencije u svim državama širom sveta, ali je i ubrzala promene, podstakla digitalni razvoj i stimulisala vlade da inoviraju i unaprede elektronske servise i usluge. Prema pomenutom izveštaju, Republika Srbija jedna je od zemalja koja je uspela da ubrza digitalne napore razvijajući nove onlajn servise za korisnike.
Prema ukupnom skoru, ovogodišnji lideri u oblasti e-uprave na Starom kontinentu su Malta (96%), Estonija (92%), Nemačka i Finska (85%). U izveštaju se navodi da digitalna transformacija ostaje i dalje u fokusu svih zemalja EU.
Podsetimo, putem e-Government Benchmark metodologije Evropska komisija od 2012. godine procenjuje i prati upotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija organa javne uprave u zemljama članicama EU, a ovom metodologijom obuhvaćene su i države: Island, Norveška, Švajcarska, Velika Britanija, Albanija, Crna Gora, Republika Severna Makedonija, Srbija i Turska. Za potrebe izrade detaljnog izveštaja o napretku u oblasti elektronske uprave tokom avgusta i septembra prošle godine pregledane su, testirane i procenjene 7.872 internet prezentacije organa javne uprave, dok su učesnici odgovarali na 48 pitanja u okviru osam ključnih životnih događaja.