Да модерне технологије нису екслузивно резервисане само за информатичаре, математичаре и инжењере него да је важна и њихова примена на пољу хуманистичких наука, а нарочито током наставе у школама говорило се на конференцији “Дигитална хуманистика – развој дигиталних компетенција наставника”, која је организована на Филолошком факултету Универзитета у Београду.
Поред представника Министарства трговине, туризма и телекомуникација, невладиног сектора и гостију из иностранства, те професора Математичког факултета из Београда, Секције наставника информатике Србије и истраживачке станице Петница, на конференцији су учесвовали и представници Министарства државне управе и локалне самоуправе на челу са руководиоцем групе за подршку развоју еУправе Даром Граваром Стојановић, која је уједно задужена и за рад Српско-корејског информатичко-приступног центра који функционише у оквиру МДУЛС-а.
Кроз неколико занимљивих панел дискусија обрађени су врло важни аспекти дигиталне хуманистике, а то су пре свега њена примена у учионици, а истакнута је и важност Оквира дигиталних компетенција наставника. На конференцији су обрађене и теме које се тичу поједностављења процеса учења употребом модерних алатки, а посебно је представљен нови концепт у дигиталној писмености – визуелизација података и хуманистичке науке, као и дигитални поглед на образовање.
Представник МДУЛС-а Дара Гравара Стојановић истакла је да Министарство државне управе управља политиком развоја еУправе тако што припрема законодавни оквир за увођење и унапређење електронске управе, као и да се свакодневно ради на унапређењу дигиталних вештина државних службеника.
– развој електронске управе је не само важан елемент целокупне реформе система јавне управе, него и унапређења информационог друштва, на чији развој утиче и еОбразовање, еТрговина, еЗдравство и еПравосуђе.
Стојановић је нагласила и важност функционисања Српско-корејског ИТ центра где се у високотехнолошки опремљеном простору, који пружа могућност интерактивног учења свакодневно одржавају обуке за унапређење дигиталних компетенција, не само службеника него и грађана.
– СКИП центар је у сарадњи са домаћим ИТ компанијама и јужнокорејским партнерима у неколико наврата организовао бесплатну школу програмирања за грађане, а и ученици основних школа имали су прилику да похађају курсеве програмирања у нашем центру. Под нашим кровом су се и наставници припремали за примењивање нових дигиталних метода које су увођене у систем образовања – казала је Стојановић.
Другог дана конференције говориће се о учењу у 21.веку, новим технологијама као алаткама у рукама доброг наставника, те креирању софтверских решења за онлајн учење, стварању дигиталних садржаја и значају развоја дигиталне интеракције, а као добар пример биће презентован Акредитовани семинар Викимедије Србије као алат за онлајн сарадњу наставника и ученика.
Иначе дигитална хуманистика је термин који се односи на употребу нових технологија у друштвено-хуманистичким наукама.