
Da moderne tehnologije nisu eksluzivno rezervisane samo za informatičare, matematičare i inženjere nego da je važna i njihova primena na polju humanističkih nauka, a naročito tokom nastave u školama govorilo se na konferenciji “Digitalna humanistika – razvoj digitalnih kompetencija nastavnika”, koja je organizovana na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Pored predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, nevladinog sektora i gostiju iz inostranstva, te profesora Matematičkog fakulteta iz Beograda, Sekcije nastavnika informatike Srbije i istraživačke stanice Petnica, na konferenciji su učesvovali i predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave na čelu sa rukovodiocem grupe za podršku razvoju eUprave Darom Gravarom Stojanović, koja je ujedno zadužena i za rad Srpsko-korejskog informatičko-pristupnog centra koji funkcioniše u okviru MDULS-a.
Kroz nekoliko zanimljivih panel diskusija obrađeni su vrlo važni aspekti digitalne humanistike, a to su pre svega njena primena u učionici, a istaknuta je i važnost Okvira digitalnih kompetencija nastavnika. Na konferenciji su obrađene i teme koje se tiču pojednostavljenja procesa učenja upotrebom modernih alatki, a posebno je predstavljen novi koncept u digitalnoj pismenosti – vizuelizacija podataka i humanističke nauke, kao i digitalni pogled na obrazovanje.
Predstavnik MDULS-a Dara Gravara Stojanović istakla je da Ministarstvo državne uprave upravlja politikom razvoja eUprave tako što priprema zakonodavni okvir za uvođenje i unapređenje elektronske uprave, kao i da se svakodnevno radi na unapređenju digitalnih veština državnih službenika.
– razvoj elektronske uprave je ne samo važan element celokupne reforme sistema javne uprave, nego i unapređenja informacionog društva, na čiji razvoj utiče i eObrazovanje, eTrgovina, eZdravstvo i ePravosuđe.
Stojanović je naglasila i važnost funkcionisanja Srpsko-korejskog IT centra gde se u visokotehnološki opremljenom prostoru, koji pruža mogućnost interaktivnog učenja svakodnevno održavaju obuke za unapređenje digitalnih kompetencija, ne samo službenika nego i građana.
– SKIP centar je u saradnji sa domaćim IT kompanijama i južnokorejskim partnerima u nekoliko navrata organizovao besplatnu školu programiranja za građane, a i učenici osnovnih škola imali su priliku da pohađaju kurseve programiranja u našem centru. Pod našim krovom su se i nastavnici pripremali za primenjivanje novih digitalnih metoda koje su uvođene u sistem obrazovanja – kazala je Stojanović.
Drugog dana konferencije govoriće se o učenju u 21.veku, novim tehnologijama kao alatkama u rukama dobrog nastavnika, te kreiranju softverskih rešenja za onlajn učenje, stvaranju digitalnih sadržaja i značaju razvoja digitalne interakcije, a kao dobar primer biće prezentovan Akreditovani seminar Vikimedije Srbije kao alat za onlajn saradnju nastavnika i učenika.
Inače digitalna humanistika je termin koji se odnosi na upotrebu novih tehnologija u društveno-humanističkim naukama.